
Można już korzystać z Photosyntha
21 sierpnia 2008, 16:37Microsoft udostępnił swoją technologię Photosynth. Obecnie nie jesteśmy już skazani tylko i wyłącznie na oglądanie gotowych prezentacji. Teraz możemy sami tworzyć trójwymiarowe sceny z własnych fotografii.

Rusza się on, ruszam się i ja
7 sierpnia 2009, 09:22Tworząc w wirtualnym świecie Second Life awatar, który jest szczupły i aktywny fizycznie, sami stajemy się zdrowsi i sprawniejsi – twierdzą badacze z RTI International. Bazując na wynikach wstępnych badań, sądzimy, że użytkownicy wirtualnego świata dostosowują swoją tożsamość, by była spójna z awatarem – przekonuje metodolog Elizabeth Dean.

Jak wygląda spin?
27 kwietnia 2010, 18:48W ostatnim numerze Nature Nanotechnology naukowcy z Ohio University oraz uniwersytetu w Hamburgu informują o zobrazowaniu, po raz pierwszy w historii, spinu elektronów.

Co o nas mówią stare monety
8 grudnia 2010, 15:29Rozwój współczesnej cywilizacji nieodłącznie wiąże się z pieniądzem. Dlatego starożytne monety mogą wiele powiedzieć o powstaniu naszej dzisiejszej ekonomii - tak mówi Spencer Pope, archeolog zajmujący się dawną gospodarką.

Dotyk i wzrok - jak naczynia połączone
12 września 2011, 15:38Badacze z Uniwersytetu Południowej Kalifornii odkryli, że gdy patrzymy na jakiś obiekt, nasz mózg przetwarza jego wygląd, a jednocześnie odświeża informacje, jak to jest, gdy się tego dotyka. Związek między wzrokiem a dotykiem jest tak silny, że analizując dane pochodzące wyłącznie z części mózgu zawiadującej dotykiem, komputer mógł wskazać, na co człowiek patrzył.

RAZR i - Motorola z Intelem
19 września 2012, 06:31Motorola pokazała smartfon RAZR i, które będzie rozprowadzane na rynkach Europy i Ameryki Południowej. To pierwsze urządzenie zbudowane w ramach umowy pomiędzy Motorolą a Intelem

Dokładna mapa księżycowego bieguna
19 marca 2014, 11:07Dzięki kamerom Lunar Reconnaissance Orbitera NASA stworzyła największą interaktywną mapę bieguna północnego Księżyca. Na mapie pokazano obszar wielkości 25% USA w rozdzielczości, w której jeden piksel odpowiada 2 metrom.

Cisco przygotowuje Thora
14 sierpnia 2015, 09:44Cisco pracuje nad nowym opensource'owym kodekiem o nazwie Thor. Ma on być alternatywą dla niezwykle popularnego płatnego H.264 oraz zdobywającego coraz większą rzeszę użytkowników H.265. Kodek H.265 ma zapewniać dwukrotnie lepszą jakość obrazu, a jednocześnie będzie potrzebował dwukrotnie mniejszej przepustowości

Współczesne akumulatory można ładować nawet pięciokrotnie szybciej
20 lutego 2018, 11:55Naukowcy z Warwick University opracowali technologię bezpośredniego, precyzyjnego pomiaru wewnętrznej temperatury akumulatorów litowo-jonowych oraz potencjału ich elektrod. Dzięki niej odkryli, że obecne akumulatory mogą być bezpiecznie ładowane pięciokrotnie szybciej niż obecnie

Nowy interfejs dotykowy jak ludzka skóra
25 października 2019, 05:24Nowy interfejs opracowany przez naukowców z University of Bristol, Télécom Paris i Uniwersytetu Sorbońskiego (Sorbonne Université) wprowadza interfejsy dotykowe na nowy poziom, oferując użytkownikowi membranę podobną do ludzkiej skóry. Za jej pomocą możemy wchodzić w interakcje z różnymi urządzeniami, jak smartfony, komputery czy elektronika ubieralna.